Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Edith - första dygnet

Av Matilda - 8 augusti 2012 20:52

Hej på er!

 

Många av er har säkert redan hört att vi fått tillökning till vår lilla familj.

Klockan 17.16, igår tisdagen den 7 augusti kom vår dotter Edith, 3400 g tung och 50 cm lång.

Så för nästan exakt ett dygn sedan satt vi i ett rum på förlossningen på Mölndals sjukhus och fikade.

           

 

Vattnet gick hemma 15.56, vi anlände till sjukhuset omkring 16.35 och 17.16, 40 minuter senare låg hon i min famn. En vecka tidigare än beräknad, bråttom som tusan men helt komplikationsfritt och alldeles perfekt.

Av alla oanade talanger så är barnafödande min grej. Haha!

 

  I morse vaknade jag upp med detta lilla knyte bredvid mig, vid 9.15 kom Per till oss och vi gick i samlad trupp till barnläkaren som klämde och kände på lillan. Fröken blev godkänd och därefter följde frukost i cafeterian innan vi packade väskan och anlände hem till lägenheten klockan 11 idag.

 

 

 

Här hemma har vi bara tagit det väldigt, väldigt lugnt, sovit, ammat, bytt blöja och sniffat på lilla bebisen.
Esther är just nu med mormor och morfar i Lysekil, henne hämtar vi imorgon så hon äntligen får träffa sin lilla syster. Som jag längtar!   
I afton har även Pers faster Helena kommit över med indisk take-away åt oss, hon är en pärla! 

       

 

Nu ska vi ta kväll och bara njuta av vår lilla, lilla dotter.

Jag världens lyckligaste tvåbarnsmamma

       

 

 

 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

11 augusti 2012 19:56

GRATTIS!!! Får gåshud över hela kroppen, så underbart och så söt och så snabbt det gick. Helt perfekt med andra ord :) Och en tjej och på den dan jag gissade, tänk om jag visste det innan - att jag skulle få så rätt.
Kram till hela familjen och ha det gott och snusa bebis ordentligt.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mormor

12 augusti 2012 23:02

Varmt välkommen till världen lilla Edith.
Du är otroligt söt och jag fick "snosa "på dej en stund i onsdags:)
Ett stort grattis till hela familjen!
Kram till er alla från mor och mormor

 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

13 augusti 2012 11:44

Jag glömde ju... och ett så fint namn!
kram igen

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards