Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Vecka 40

Av Matilda - 7 augusti 2012 07:33

God Morgon!

 

Jag är visst uppe med tuppen denna morgon.

Visserligen inte helt frivilligt, det blåser här i Götet och får fönstret, som står lite på glänt, att slamra för varje vinddrag som kommer, och jag inte orkar gå upp för att stänga det.

Tills nu då.

 

Men det gör inte så mycket. Jag kan passa på att exempelvis blogga, det ges ju alldeles för lite tidsutrymme till det i vanliga fall så varför inte nu.

Idag går jag in i vecka 40, dvs 39+0, och väntan blir mer och mer påtaglig. Esther föddes ju i vecka 39+1, 6 dagar före beräknat datum och därför känner jag mig mer än lovligt inställd på att det även ska bli så den här gången.

Men vem vet? Kanske är det sista bilden på mig och maghuset som ni får se i detta inlägg...

 

    Jag har ju haft mer känningar i form av regelbundna förvärkar den här gången och det sätter ju såklart tankeverksamheten i spin-off om att något är annalkande.

 

  Denna morgon är inget undantag. Det är främst på morgnarna som de sätter in.

Kanske också en anledning till att jag vaknat tidigare idag.

Kanske är det något på gång trots allt? Tja, vi får se. Det är ju min förhoppning i alla fall.

 

Hur som haver, dagens plan är att städa ur lägenheten ordentligt, dammsuga, våttorka golven och kanske, om jag orkar, putsa mina fönster. Vi får se vad som hinns med, det verkar som regnet hänger i luften så inomhussysslor står i alla fall på agendan. 

Hoppas ni får en fin dag!

 

Puss och Kram

/Matilda

 

   

 
 
moneng45@hotmail.com

moneng45@hotmail.com

10 augusti 2012 16:21

Stort Grattis till er båda,en jättesöt liten tjej.
Skönt att allt gick så snabbt och bra.
Passa på och njut så mycke ni kan.
Ser fram emot att träffa er alla fyra snart.
Bamsekram från Monica & Björn

http://url

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards