Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

I helgen som var: på Skansen, schlagerkväll och morsdag

Av Matilda - 29 maj 2012 20:16

God Afton!


Jag sitter här uppkrupen på min kökssoffa, dricker en kopp te och funderar på om jag redan nu kan krypa till sängs, trots att klockan bara är 20.20 Idag är jag gruvligt trött av okänd anledning.

Det har trots allt varit en lugn tisdag, Esther och jag har varit ute mycket även fast det är lite kyligare i luften och blåsigt.

Tänk så fort man blir bortskämd av fint väder och värmande solsken.


Solsken, eller måttligt solsken i alla fall, hade vi för övrigt i lördags, då packade vi in oss i bilen och for till Skansen.

Där mötte vi upp Jessica med sin familj.

Vi har följt varandra på bloggarna sedan våra flickor var små, hennes Judit är bara ett par månader yngre än Esther och i lördags var det första gången som vi sågs på riktigt.

Jag är så glad att vi kunde slå våra påsar ihop och det var verkligen en riktig toppen-dag på alla sätt och vis.

Vädret var perfekt för en dag på Skansen, barnen var, visserligen lite blyga för varandra, men ändå nöjda och glada och jag tror nästan vi såg alla Skansens djur. T.o.m järven fick vi en skymt av, det har inte hänt tidigare mig veterligen.

Det fina med att följa varandra på bloggarna är att man kan ta del av varandras liv på en vardaglig basis, och har man inte möjlighet att ses ofta så vet man ändå vad som händer i livet just tack vare bloggen.


Tack Jessica, det var en jättefin dag, så roligt att träffa din fina familj, syster och mor.
Det får vi definitivt göra fler gånger!


  Blygis-Esther

På getspaning på Lill-Skansen och picknick i gröngräset bland kanadagäss

      Vargen visade upp sig från sin bästa sida, björnarna däremot bjöd på en något mer genant uppvisning i form av parning. Dock ej fotodokumenterat.

För genant för Matilda.

    Slutligen ett gemensamt foto på oss och tjejerna, lättare sagt än gjort! Haha!! Vi var där i alla fall!


Lördagskvällen fortsatte hos Anders och Camilla för vår numera traditionsenliga Eurovision-kväll.

Vi körde ett Mellanösterntema på maten och inte bara Loreen tog hem 12-poängare, det gjorde även denna buffé!

Gaah! Så sjukt gött!

 

Tabouleh, vinbladsdolmar, ostrullar, Baba ghanoush, hummus, bönbiffar och kycklingklubbar, dippsåser och bröd, mat-eufori på hög nivå! Och så vann ju såklart rätt låt.


Söndagen startade med frukost i Natalies och Melvins sällskap, då Esther kom utspringandes i köket med en bukett vita rosor och gratulerade mig. Det tog en stund att koppla varför - mors dag!

Jag hade helt glömt bort det.

I firaranda tog vi bilen ner till Sickla, spenderade lite pengar på make-up till morsan, nya skor till kråkan och avrundade dagen med oxfilé, klyftisar och bea. Vad mer kan en mamma önska?


 



Summa summarum en härlig helg på alla tänkbara sätt och vis!

Att ta sig an en ny vecka känns lite lättare, och ja, jag vet att min positiva ton kan bli lite "way too much", men just nu är jag glad, positivt och nöjd i största allmänhet. Det går bra nu!

Vi höres!


Puss och Kram-m

    

 
 
jessica, mamma i  Familjen vanlig

jessica, mamma i Familjen vanlig

31 maj 2012 06:39

Härliga bilder och så trevligt vi hade ju :)
Maten ser helt supergod ut, mattema är rätt kul för då testar man sånt man inte skulle göra annars, får vår del blev det grillat med tillbehör - inte helt fel det heller.
kramis

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards