Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 20 juni 2014

Midsommarafton

Av Matilda - 20 juni 2014 19:19


Hej mina vänner,

 

här kommer en liten midsommarhälsning från TransPaper.

Midsommaraftons morgon började med bryggvakt vid midnatt

   

 

Efter några timmars vila klev vi ut på ett soligt däck men under bitande vind.
På agendan stod byte av tross på akterdäck, 210 meter lång. Måttligt tungt arbete.

       

 

Och eftermiddagen bjöd på lite lugnare tempo med bl.a hyttstädning. Om ca 1,5 timme kommer vi in till kajen i Oulu, där ska vi ligga fram till måndag. Imorgon firar vi midsommar här ombord. Jag är ledig så jag har lovat att hjälpa Ina i byssan. Det blir grejer det!

Hoppas ni har en riktigt härlig midsommaraftons kväll allesammans med mycket;

   

/Matilda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards