Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Lübeck --> Göteborg via Great Belt (20:00 - 00:00-vakten)

Av Matilda - 17 juni 2014 16:24


God Eftermiddag,

 

Och så var vi åter på väg igen, nu mot Oulu och mitt första midsommarfirande i Finland. Klockan åtta i morse anlände vi till ett soligt Göteborg och avgick omkring 12:30. Högst troligt är att vi lämnar värmen och solen bakom oss, enligt prognosen kommer Finland bjuda på 10 grader samt gråa moln med inslag av regn. Klassiskt midsommarväder med andra ord! Ingen midsommar utan regn, eller vad säger ni? 


Nåväl, jag får återkomma om vårt firande här ombord. Det lovar jag.

Så vi lämnade Lübeck under gårdagseftermiddagen, omkring kl 14. Jag höll mig på bryggan även under utresan, mest för att jag inte vill missa något. "Min" ordinarie vakt (i överstyrmans sällskap) började egentligen klockan 20, lagom till passagen genom Stora Bält.   

 

 

                 

Ett par intressanta omkörningar under en fantastisk kvällssol, dessutom ett angenämt återseende av denna sträcka från min sida. Senast jag passerade här var ju för snart ett år sedan med Tarnbris om ni minns. Jag kan inte i ord uttrycka hur underbart vackert det är, att sitta på bryggan och köra båt och samtidigt se solen sakta gå ner i horisonten.

Synd att dess skönhet inte fastnar lika bra på bild som på näthinnan.  



Nu byter jag till 12-4 vakten, det blir bra. Inatt blir det passage genom Drogden igen, det ser jag fram emot. Okej, klockan har passerat 17 när dessa ord skrivs. Dags för middag! 

Kramar/m

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards